შიგთავსზე გადასვლა

ვსწავლობთ თამაშით !

აპრილი 1, 2012
  • გაცნობა და გუნდში გაერთიანება
  1. 1.    ახალი მეგობრები:

მოთამაშეები დგანან ან სხედან წრეში ერთმანეთის პირისპირ. მასწავლებელი იღებს ძაფის გორგალს, დგება წრის შუაგულში და უყვება ბავშვებს თამაშის წესებს. მოთამაშე, რომელიც იყენებს თამაშს, ხელს კიდებს ძაფის ბოლოს და ამბობს თავის სახელს. შემდეგ მასწავლებელი იქვე ასახელებს თავის სახელს. ამასთან წინა მოთამაშეს, მაგრად უჭირავს  თავისი ძაფი. ახალ მოთამაშეს ხელი  უჭირავს ძაფის თავის მონაკვეთზე, ხოლო მასწავლებელი გორგალს გადასცემს შემდეგს, რომელიც დგას ამ მოთამაშის პირისპირ. ასე თანდათან მოივლის გორგალი ყველა მოთამაშეს და წარმოიქმნება ქსელი. მასწავლებელი ნელ-ნელა იწყებს  გორგალის გადახვევას, მიდის რიგ-რიგობით მოთამაშეებთან, რომელთაც უჭირავთ ძაფი და ეკითხება : „ეს ვინ არის?“- ბავშვები ერთხმად ასახელებენ სახელს.

  1. 2.    უფრთხილდით გაზეთს

მიზნები: თამაშის მეშვეობით მონაწილეები ადვილად შესძლებენ სხვა მოთამაშეების სახელების(ან სიტყვების, ან პატარა ფრაზების)დამახსოვრებას, ასევე საკუთარი მეხსიერების, სხვების ყურადღებით მოსმენის უნარისა და სწრაფი რეაგირების განვითარებას, ამ თამაშით შესაძლებელია გამხიარულება.

მასალა: გაზეთი ან ქაღალდი

აღწერილობა: მოთამაშეები დგებიან წრეში. თუ იცინი ერთმანეთს ჯერ არ იცნობენ, თითოეული მოთამაშე ხმამაღლა ამბობს თავის სახელს,რათა სხვებმა შესძლონ დამახსოვრება. წამყვანი დაკეცილი ქაღალდით ან გაზეთით დგას ცენტრში. თამაშს იწყებს ერთი მოთამაშე, რომელიც ასახელებს ერთ-ერთი სხვა მოთამაშის სახელს. ამ დროს წამყვანა სწრაფად უნდა მოძებნოს დასახელებული მოთამაშე და შეეცადოს შეახოს მხარზე გაზეთი. დასახელებულმა მოთამაშემ რათა არ შეეხონ მას გაზეთით, სწრაფად უნდა დაიძახოს სხვა მოთამაშის სახელი. თუ მოასწრო დასახელება, წამყვანი რჩება ცენტრში, ხოლო თუ ვერა, მაშინ ის ხდება წამყვანი ვინც ვერ მოასწრო სხვისი სახელის დასახელება.

  1. 3.    თავისუფალი სკამი:

მიზნები: თამაში მონაწილეებს დაეხმარება ახალი სახელის ადვილად დამახსოვრებაში, ყურადღებით მოსმენასა და სწრაფად რეაგირებაში. ეს არის მოძრავი თამაში, რომლის დროსაც შეიძლება გამხიარულება.

მასალა:სკამები, ბალიშები ან სხვა ისეთი საგნები, რითაც შესაძლებელია ადგილის მონიშვნა, შეიძლება სურათებიც.

აღწერილობა: ყველა მოთამაშე ზის წრეში. თუ მონაწილეებმა ჯერ არ იციან ან ცუდად იციან ერთმანეთის სახელები, მაშინ თავდაპირველად თითოეული ამბობს თავის სახელს ხმამაღლა და გამოკვეთილად. ერთი სკამი ზედმეტია. ერთ-ერთი მოთამაშე იწყებს სხვა მონაწილის სახელის დასახელებას, რომელიც სწრაფად უნდა გადაჯდეს თავისუფალ სკამზე, მაგრამ მანამდე, ვიდრე დაჯდება, უნდა დაასახელოს შემდეგი სახელი. ის დასახელებული მოთამაშეც სწრაფად უნდა გადაჯდეს გამოთავისუფლებულ სკამზე და ა.შ

  1. 4.    დავდივართ წრეში

მიზნები: თამაშის დახმარებით მონაწილეები ადვილად იმახსოვრებენ ერთმანეთის სახელებს. სწავლობენ თანამშრომლობას, მოხერხებულობას და სიმარდეს.

აღწერილობა: ხელიხელჩაკიდებული მოთამაშეები განასახიერებენ წრეს და დადიან ერთმანეთის მიყოლებით. თუ მონაწილეებმა ჯერ არ იციან ან ცუდად იციან ერთმანეთის სახელები, მაშინ თავდაპირველად ყველა ამბობს საკუთარ სახელს ხმამაღლა და გამოკვეთილად.

ისინი ამბობენ:“წრეში მივყვებით ერთმანეთს,

და ვაცეცებთ თვალებს,

რასაც (მოთამაშის სახელი) გვიჩვენებს

ყველა ვიმეორებთ მასვე“

ამგვარად, დასახელებული მოთამაშე უჩვენებს ნებისმიერ მოძრაობას დანარჩენები კი მას ბაძავენ. მოთამაშეები ხელმეორედ გაიმეორებენ ლექსს, ამასთან მონაწილე, რომელმაც გააკეთა პირველი მოძრაობა, ასახელებს შემდეგ მონაწილეს.

  1. 5.    იკითხე გაზეთი

მიზნები: ეს მოძრავი და მხიარული თამაშია, რომლის დახმარებით მონაწილეები სწრაფად იმახსოვრებენ ერთმანეთის სახელებს. მოთამაშეები ასევე სწრაფად სწავლობენ მომენტის შერჩევას სწრაფი, მაგრამ „სახიფათო“ სვლისთვის, მიზნისკენ წყნარ და უსაფრთხო სწრაფვას.

აღწერილობა: წამყვანი დგას კედელთან ან ხესთან. შენობის ან სათამაშო მოედნის საპირისპირო მხარეს, კედლის პარალელურად ისმევა ხაზი. მასზე ეწყობიან ყველა დანარჩენი მონაწილეები. წამყვანი კედლისკენ შებრუნდება ისე, რომ ის ვერ ხედავდეს დანარჩენ მონაწილეებს- ის  „კითხულობს  გაზეთს“ . ამ დროს მოთამაშეები ჩუმად უახლოვდებიან მას, თან ყურადღებით აკვირდებიან. როგორც კი წამყვანი მოულოდნელად მობრუნდება, ისინი უნდა გაშესდნენ ერთადგილზე. წამყვანმა უნდა დაასახელოს ის მოთამაშეები, რომლებიც მან დაინახა მოძრაობის პროცესში და ეს მოთამაშეები უნდა დაბრუნდნენ ხაზთან. დანარჩენები რჩებიან იმ ადგილზე სადაც გაჩერდნენ და ელოდებიან, ვიდრე წამყვანი არ მიბრუნდება კედლისკენ და არ განაგრძობს „კითხვას“. თუ წამყვანმა სახელი არასწორად დაასახელა, მაშინ მოთამაშე უკან აღარ ბრუნდება და რჩება იმავე ხაზზე, ვიდრე წამყვანი კითხულობს, მოთამაშეები აგრძელებნ მოძრაობას წამყვანის მიმართულებით. ვინც პირველი შეეხება წამყვანს ხელით, ის ხდება ახალი წამყვანი.

  1. 6.    იპოვე ის, ვინც…

მიზნები: ცოცხალი თამაში, რომლის დახმარებით მონაწილეეი ეცნობიან ერთმანეთს.

აღწერილობა: ყველა ბავშვი ნელა დადის კლასში და საკუთარ კითხვებზე ეძებს დადებით პასუხს თანაკლასელებისგან. კითხვები მათ წინასწარ მისცა მასწავლებელმა. მაგალითად: ვინ არის თბილისში ნამყოფი? ვის ჰყავს ძმა? ვის ჰყავს და?ვის უყვარს მაწონი? და ა.შ. თანაკლასელისგან დადებითი პასუხის მიღების შემთხვევაში, ის იმახსოვრებს მას და მიდის მასწავლებელთან, რომელიც ამ მოსწავლის ბარათში აღნიშნავს, რომ ნაპოვნია ერთი სწორი პასუხი-ასე სამამდე. შემდეგ ხდება შეჯამება. მოგებულია ის, ვინც ყველაზე სწრაფად მიიღო სამი ნიშანი ბარათში და შემდეგ ისაუბრა თანაკლასელებზე.

  1. 7.    ახალი მეგობრები

მიზნები: ამ თამაშით შესაძლებელია ურთიერთობების ჩვევების, დაკვირვებულობისა და მეხსიერების განვითარება. ასევე მეგობრების გრძნობების გამომუშავება.

აღწერილობა: ერთი მოთამაშე ასახელებს თავის სახელს. შემდეგი იმეორებს მის სახელს და ამბობს საკუთარ სახელს, კიდევ შემდეგი მონაწილე იმოერებს წინა ორის და ასახელებს თავის სახელს. და ა.შ.  თუ რომელიმე მოთამაშე დაუშვებს შეცდომას, თამაში იწყება თავიდან, ვიდრე ყველა მონაწილე არ გაეცნობა ერთმანეთს და არ ისწავლის ერთმანეთის სახელს.

ვარიანტი 1: ერთი მონაწილე დგას წრის შუაგულში და თავისი სახელის დასახელების დროს ესვრის ბურთს სხვა მოთამაშეს, შემდეგი იმეორებს მის სახელს, ამატებს თავის სახელს, ისვრის ბურთს შემდეგ მოთამაშესთან.

ვარიანტი2: ერთი მონაწილე დგას წრის შუაგულში და ასახელებს თანაკლასელის სახეკს და ესვრის მას ბურთს. თუ შეეშლება და ბურთს გადაუგდებს სხვა მოთამაშეს, მაშინ დგება წიგში და მას შეცვლის ის მოთამაშე, რომელსაც ბურთი ესროლა.

  1. 8.    გამოიცანი მეგობარი

მიზნები: თამაში ხელს უწყობს თანაკლასელების უკეთ გაცნობას, მეტყველების უნარის განვითარებას.

აღწერილობა: ერთი მოთამაშე გამოდის კლასიდან და შედის მხოლოდ მას შემდეგ, როდესაც დაუძახებენ. დანარჩენი ბავშვები ირჩევენ სხვა მოთამაშეს და ცდილობენ მის კარგად შესწავლას-სად ზის, რა ფერის ტანისამოცი აცვია და ა. შ. შემდეგ ეძახიან პირველ მოთამაშეს, რომელიც იწყებს მისახვედრი , საკვანძო კითხვების დასმას, მაგალითად:

ეს გოგონაა?-დიახ

ის ზის პირველ რიგში?-არა

ის ზის მეორე მერხზე?-დიახ

მას აცვია ცისფერი კოფთა?-დიახ

ეს ბელაა!

ბელა გადის კლასიდან და თამაში იწყება თავიდან.

  • ყურადღების მობილიზაცია და სწრაფი რეაგირების განვითარება.
  • 9.    მუსიკალური სკამი

მიზნები: თამაშით შესაძლებელია სწრაფი რეაგირების უნარის განვითარება, ის ეხმარება მოსწავლეებს მორცხვობასა და შებოჭილობის მოხსნაში.

მასალა: მაგნიტაფონი ან რადიო(ასევე შეიძლება სიმღერის შესრულება მაგიდაზე კაკუნი ან დატყაპუნება)

აღწერილობა : სკამები დაიდგას წრეში, ზურგით წრის შუაგულისკენ, ყველა მოთამაშე დგას სკამების გარშემო. სკამების რაოდენობა უნდა იყოს მოთამაშეების რაოდენობაზე ერთით ნაკლები. წამყვანი რთავს მუსიკას, მღერის ან აკაკუნებს და ა.შ. ხოლოდ დანარჩენი მონაწილეები ცეკვავენ ან უბრალოდ დადიან სკამების გარშემო. როდესაც წამყვანი მოულოდნელად გამორთავს მუსიკას(ან შეწყვეტს სიმღერას, კაკუნს და ა.შ.)

მოთამაშეებმა სწრაფად უნდა დაიკავონ სკამებზე ადგილი. ვისაც არშეხვდება სლამი, ანუ ვერ მოასწრეფს სკამზე დაჯდომას, ის გადის თამაშიდან.

ერთი მოთამაშის თამაშიდან გასვლის შემდეგ სკამები ერთით უნდა შემცირდეს. თამაში გრძელდება მანამ,ვიდრე არ დარჩება ბოლო მოთამაშე, რომელიც ხდება თამაშის გამარჯვებული.

10. მესამე ზედმეტია

მიზნები: თამაში ეხმარება მოსწავლეებს იყვნენ უფრო მოძრავები და ჰქონდეთ სწრაფი რეაქციის უნარი. ესაა ცოცხალი და მხიარული თამაში.

აღწერილობა: ბავშვები დგებიან წრეში, ორ-ორი მოსწავლე, მეორე პირველის ზურგს უკან. არჩეული უნდა იყოს 2 წამყვანი. ერთი მათგანი დასდევს მეორეს და ასე დარბიან მოთამაშეების გარშემო. ის, რომელიც გარბის, მას შეუძლია დადგეს ნებისმიერი წყვილის უკან, ამ წყვილში ის მოთამაშე, რომელიც დგას პირველი, ხდება „ზედმეტი“ . ამის შემდეგ ის უნდა გაეკიდოს იმ წამყვანს, რომელიც ვერ დაეწია გაქცეულ მოთამაშეს.

რეკომენდაცია: შეიძლება მონაწილეებს შევთავაზოთ წყვილებში დადგნენ და არა წრეში, არამედ უბრალოდ გაფანტულად. ასეთი სახით მათ ექნებათ სირბილის საშუალება.

11. მიწიდან მაღლა

მიზნები: თამაში ეხმარება სწრაფი რეაქციის განვითარებაში. ამ თამაშით შეიძლება გამხიარულება.

აღწერილობა: ყველა მოთამაშე დგას ეზოში . ერთი იწყებს სხვა მოთამაშეების დადევნებას. ვისაც ის დაეწევა, ის ხდება მდევარი. მოთამაშეებს შეუძლიათ თავის დაცვა იმით, თუ ავლენენ სწრაფად რაიმე ამაღლებულ საგანზე მიწისგან მაღლა. ანუ იმალებიან საკუთარ ბუდეში და მდევარი მას ვეღარ შეეხება.

რეკომენდაცია: თუ ყველა მოთამაშე ზის „ბუდეში“ , შეიძლება შემოვიღოთ ახალი წესი. მდევარი იძახის : „ერთი, ორი!გამოფრინდით ბუდიდან“ , რის შემდეგაც ყველა უნდა ჩამოვიდეს და ახლიდან გააგრძელოს თამაში.

12. სდექ!

მიზნები:თამაში ეხმარება რეაქციისა და სისხარტის განვითარებას. ესაა მოძრავი თამაში.

მასალა: არც თუ ისე დიდი ბურთი.

აღწერილობა: მოთამაშეები დგებიან წრეში. აირჩევენ წამყვანს, რომელიც დგება წრის შუაგულში და მაღლა აგდებს ბურთს, ამასთან ის ასახელებს ერთ-ერთო მოთამაშის სახელს. ბურთს იჭერს ის, ვისი სახელიც იყო დასახელებული, დანარჩენები გაიქცევიან სხვადასხვა მიმართულებით. პირველი მოთამაშე, რომელმაც დაიჭირა ბურთი, ყვირის „სდექ!“ და მაშინვე ჩერდება. ამ ბრძანების მოსმენის შემდეგ დანარჩენებიც უნდა გაჩერდნენ და გაშეშდნენ. ბურთიანი მონაწილე ირჩევს მასთან ახლოს მდგომ მონაწილეს, გადადგამს მისკენ 3 ნაბიჯს და ესვრის ბურთს, ცდილობს მოარტყას ბურთი. თუ მოთამაშეს მოხვდა ბურთი, მაშინ ის გავარდება თამაშიდან. დანარჩენები ყველა ბრუნდებიან წრეში, ხოლო ბურთიანი მოთამაშე ხდება წამყვანი. თუ ის ვერ მოარტყამს არჩეულ მოთამაშეს ბურთს, მოთამაშეები კიდევ გარბიან, ის კვლავ ყვირის „სდექ!“ და ცდილობს კიდევ ერთხელ დაეწიოს ბურთით სხვა მოთამაშეს. თამაში მთავრდება, როდესაც დარჩება მხოლოდ ერთი მოთამაშე.

13. ისროლე ცხვირსახოცი

მიზნები: თამაშით შესაძლებელია ისწავლო იყო მოხერხებული და სწრაფი.

მასალა: ცხვირსახოცი

აღწერილობა: მოთამაშეები სხდებიან წრეში ერთმანეთისგან ერთი ან ორი ნაბიჯით დაშორებით. წამყვანი რჩება წრის გარეთ. ის იღებს ხელში გამონასკვულ ცხვირსახოცს, რიგში მსხდომებს შემოურბენს გარშემო და ერთ-ერთთან შეუმჩნევლად დააგდებს ცხვირსახოცს. თავად გააგრძელებს სირბილს. თუ მოთამაშე თავის ზურგს უკან შეამჩნევს დაგდებულ ცხვირსახოცს, ის იღებს მას და შეეცდება დაეწიოს წამყვანს, ხოლო წამყვანი ცდილობს დაიკავოს ამ მოთამაშის თავისუფალი სკამი. წამყვანი უნდა შეეცადოს ვიდრე მონაწილე დაეწევა, დაჯდეს მის სკამზე. ამის შემდეგ წამყვანი ხდება ცხვირსახოცით ხელში მოთამაშე, რომელიც ვერ დაეწია წინა წამყვანს, ის თავად აგრძელებს სირბილს მოთამაშეების გარშემო და ახლა მან უნდა ჩაუგდოს შეუმჩნევლად მოთამაშეებს ზურგს უკან ცხვირსახოცი. თუ ის მონაწილე, რომელმაც მოთამაშეებს ჩაუგდო ცხვირსახოცი, ვერ მოასწრებს თავისუფალ სკამზე დაჯდომას, მაშინ მოთამაშეები ცვლიან როლებს, თუ მონაწილემ ვერ შეამჩნია, რომ ზურგს უკან დაუგდეს ცხვირსახოცი, მაშინ წამყვანი გააკეთებს წრეს , ამ მოთამაშეს ესვრიან ცხვირსახოცს ზურგში და გარბის მისგან.

რეკომენდაცია: წრეში მჯდომებმა არ უნდა უკარნახონ ერთმანეთს. ყურადღება მიაქციეთ, რომ მოთამაშეებმა მსუბუქად დაარტყან ზურგზე ხელი და ცხვირსახოცი.

14. ბორკილები ფეხებზე

მიზნები: თამაშით შეიძლება მოთმინების და გამძლეობის სწავლა, ასევე მოწმდებებისა და გადაადგილებების ისეთ მდგომარეობაში შესრულება, სადაც არის გარკვეული წინაამღდეგობები.

მასალა: არც თუ ისე დიდი თოკი ან ცხვირსახოცი.

აღწერილობა: მოთამაშეები იყოფიან 2 გუნდად. თითოეული გუნდი ეწყობა კოლონად. ორივე გუნდის მოპირდაპირე მხარეს ორიენტირის სახით დგას დიდი კუბიკი ან ნებისმიერი სხვა საგანი. წამყვანი ორივე გუნდის ზოგიერთ წევრს შეუკრავს ფეხებს. ისინი ასე ფეხებშეკრულები უნდა მივიდნენ თავის ორიენტირთან, შემოუარონ, დაბრუნდნენ თავის გუნდში და შემდეგ მოთამაშეს ხელის დარტყმით გადასცენ ესტაფეტა. მოგებულია ის გუნდი, რომელიც ყველაზე სწრაფად შეძლებს დისტანციის გავლას.

15. ჩვენ ვართ მხიარული ბავშვები

მიზნები: თამაში ეხმარება სისწრაფისა და მოხერხებულობის სწავლას

აღწერილობა: დახაზეთ მოედნის ორივე მხარეს პარალელური ხაზები და ცენტრში წრე. მოთამაშეები დგანან მოედნის ერთ მხარე4ს ხაზის უკან. მოპირდაპირე მხარეს მეორე ხაზის უკან წამყვანი-დამჭერი. მოთამაშეები ერთად წარმოსთქვამენ:

ჩვენ ვართ მხიარული ბავშვები,

გვიყვარს ხტუნვა-სირბილი

აბა სცადე დაგვეწიო,

ერთი, ორი, სამი,

დაგვიჭირე , თუ შეძლებ. !“

სიტყვა „დაგვიჭირე“-ს შემდეგ მოთამაშეები მირბიან წინ. მათი მიზანია-გადაირბინონ მოედნის მოპირდაპირე მხარეზე, ხოლო დამჭერი მირბის მათთან შესახვედრად, ცდილობს რომელიმე მათგანის დაჭერას. უკან მობრუნება არც ერთს არ შეუძლია. ვისაც დამჭერი დაიჭრს, ისიც ხდება დამჭერი. მოგებულია ის მოთამაშე, რომელსაც ვერ დაიჭერენ თამაშის ბოლომდე.

16. იხვები და მონადირეები

მიზნები: თამაში ხელს უწყობს მოხერხებულობის, სიმარჯვისა და ფიზიკური მნაცემების განვითარებას, ესაა მოძრავი თამაში, რომლითაც შესაძლებელია გახალისება

მასალა: ბურთი

აღწერილობა: მოედანზე ცარცით ან ქვიშით, ან სხვა სასუალებით დაიხაზოს 3-4 მეტრი დიამეტრის წრე. (ეს ტბაა) მოთამაშეები იყოფიან 2 ჯგუფად. ერთი ჯგუფი იქნბა წრეში( „ტბაში“) – ეს „იხვებია“, მეორე რჩება წრის გარეთ- ესენი არიან „მონადირეები“. ისინი უნდა შეეცადონ ბურთის დახმარებით ტბიდან გამოდევნონ იხვები. იხვები გამოვარდებიან ტბიდან მხოლოდ იმ შემთხვევაში, როდესაც ბურთი მოთამაშეს ხვდება პირდაპირ და არა მიწაზე დახემის შემდეგ. გამოვარდნილი იხვები ელოდებიან ვიდრე დანარჩენები ისევ ტბაში არიან. თუ რომელიმე იხვი დაიჭერს ნასროლ ბურთს პირდაპირ ხელებში, მაშინ ის რჩება წრეში და აგრძელებს თამაშს, მას შემდეგ რაც ყველა იხვი გამიდევნებული იქნება წრიდან ჯგუფები გაცვლიან ადგილებს.

რეკომენდაცია : ყურადღება მიექცეს, რომ მოთამაშემ მოთამაშეს ბურთი თავში არ მოარტყას.

17. გაშეშობანა

მიზნები: თამაში მოსწავლეებს ეხმარება გამძლეობის, სიმშვიდის საკუთარი თავის მართვის უნარის და მოხერხებულობის განვითარებაში.

აღწერილობა: წამყვანი ამბობს სიტყვებს „დღე“ ან „ღამე“. სიტყვაზე „დღე“ მონაწილეები ხტებიან, დარბიან, აკეთებენ სხვადასხვა მოძრაობებს და ა. შ. სიტყვაზე „ღამე“ ყველა შეშდება, ვინც ამ სიტყვის მერე მაინც გააგრძელებს მოძრაობას ან გაინძრება, ის არის წაგებული და ხდება წამყვანი.

ვარიანტი: ნაცვლად ბრძანებისა „დღე“ და „ღამე“ შეიძლება ხვა ბრძანების მოგონებაც. მაგალითად:

ზღვა ღელავს ერთი,

ზღვა ღელავს ორი.

ზღვა ღელავს სამი,

ზღვის ფიგურავ სწრაფად გაშეშდი!

18. თვალის ჩამკვრელი

მიზნები: თამაშით შესაძლებელია ყურადღებით მოსმენისა და სწრაფად რეაგირების სწავლა. ესაა მოძრავი თამაში, რომლითაც შესაძლებელია გახალისება

აღწერილობა: მოთამაშეები დგანან წყვილებად წრეში, ერთმანეთის მიყოლებით, ერთი რჩება მეწყვილის გარეშე, კენტად. ის თვალის ჩაკვრით იხმობს თავისთან ნებისმიერ მოთამაშეს, რომელიც დგას მეწყვილეებში. ის ვისაც კენტად დარჩენილმა თვალი ჩაუკრა, ცდილობს მიირბინოს მასთან, ხოლო მისი მეწყვილე უნდა შეეცადოს დაკავებას, მაშინ თამაშის კენტი მონაწილე თვალს ჩაუკრავს სხვა მოთამაშეს. თუ მეწყვილე ვერ შეინარჩუნებს მოთამაშეს, მაშინ ის რჩება კენტად და თავად გააგრძელებს თვალის ჩაკვრას, რათა თავისთან მოიხმოს სხვა მოთამაშე.

რეკომენდაცია: იმ მოთამაშეებს, რომლებიც დგანან წამყვანის უკან შეუძლიათ ხელები დაიწყონ ზურგს უკან.

19. მერცხალი

მიზნები: თამაში მოსწავლეებს ასწავლის ყურადღებით ყოფნას, მოხერხებულობასა და სისწრაფეს.

აღწერილობა: კენჭისყრით ირჩევენ ორ წამყვანს – მერცხალს და დარაჯს. მერცხალი ჯდება წრის შუაგულში. დანარჩენი მოთამაშეები დგანან გარშემო და ცდილობენ ხელით შეეხონ მერცხალს. დარაჯი დადის მის გარშემო იცავს მას დანარჩენების  თავდასხმისაგან. მას შეუძლია თავდამსხმელი დაიჭიროს ხელით და გააჩეროს. თუ ამას შეძლებს,მაშინ დარაჯის მიერ დაჭერილი თავდამსხმელი ხდება დარაჯი. ვინც შეძლებს მერცხალს შეეხოს ხელით ის იკავებს მერცხლის ადგილს. შეთანხმების მხიედვით, მოთამაშე – მერცხალი იცვლება 2-3 დარაჯის შემდეგ.

რეკომენდაცია: ყურადღება უნდა მიექცეს, რომ მოთამაშეები მსუბუქად შეეხონ მერცხალს. ძლიერად ჩარტყმა არ შეიძლება. ამ წესის დამრღვევი, ჯერ ხდება დარაჯი, მეორე დარღვევის შემთხვევაში გადის თამაშიდან. თუ დარაჯი დიდხანს ვერ ახერხებს, რომელიმეს დაჭერას, მისი შეცვლა შეიძლება რომელიმე მოთამაშის, სურვილის მიხედვით. ასევე მოთამაშე-მერცხალს ორი-სამი დარაჯის შეცვლის შემდეგ შუძლია თავისი ადგილი დაუთმოს სხვა მსურველს.

20. იყავი ყურადღებით

მიზნები: ამ თამაშით მონაწილეები ისწავლიან იყვნენ ყურადღებით და გახდნენ მოხერხებულები. ესაა მოძრავი თამაში, რომლითაც შეიძლება გამხიარულება.

აღწერილობა: წამყვანი უჩვენებს ერთ მოძრაობას თავისი სურვილისამებრ, რომელიც იქნება „აკრძალული“. შემდეგ ის უჩვენებს კიდევ სხვადასხვა მოძრაობას, გარდა „აკრძალულისა“. ის ვისაც შეეშლება, ხდება წამყვანი, განსაზღვრავს ახალ აკრძალულ მოძრაობას და თამაში გრძელდება.

21. დღე და ღამე

მიზანი: თამაში ავითარებს ყურადღებას

აღწერილობა: თამაშის ერთი მონაწილე არის – ბუ, დანარჩენები-თაგვები. წამყვანი ამბობს: „დღე“, დღისით თაგვები ფხიზლობენ, ბუს სძინავს. როდესაც თამაშის წამყვანი ამბობს „ღამე“, ყველა თაგვი აჩერებს მოძრაობას, რადგან ბუები ღამით ნადირობენ. თუ ბუ შეამჩნევს, რომ რომელიმე თაგვი გამოძრავდა, მუყავს ის თავისთან სახლში. თაგვები, რომლებიც გამოვიდნენ თამაშიდან, ეხმარებიან ბუს, რომ შეამჩნიოს ის თაგვები, რომლებსაც ღამე სძინავთ.

22. ბეღურები, ყვავები

მიზნები: თამაშს შეუძლია მოთამაშეს ასწავლოს ყურადღებით ყოფნა და სწრაფად რეაგირება.

აღწერილობა: შენობის ან მოედნის შუაგულში ისმევა ხაზი და ორივე მხარეს მოინიშნება საზღბრები. მონაწილეები იყოფიან 2 ჯგუფად, ერთია „ყვავები“ , მეორე „ბეღურები“. ყვავები და ბეღურები დგებიან ხაზის ორივე მხარეს.ერთმანეთისგან ზურგით. არჩეული წამყვანი, რომელიც დგას მოთამაშეების პირისპირ და იძლევა ერთ-ერთ ბრძანებას „ყვავებო“ ან „ბეღურებო“ . თუ ის ყვირის ყვავებს, ყვავების მოთამაშეები იჭერენ „ბეღურების“ მოთამაშეებს. ამასთან, მოთამაშეს უნდა დაეწიონ მანამ, ვიდრე მიაღწევს საზღვარს. არ შეიძლება იმათი ხელის ხლება, ვინც უკვე მიირბინა საზღვართან. დაჭერილი მოთამაშეები გადადიან მეორე გუნდში. თამაში მთავრდება მაშინ, როდესაც ერთ-ერთ გუნდში აღარ დარჩება მოთამაშე, ეს გუნდი გამოცხადდება დამარცხებულად.

23. იპოვნე საჭირო ფერი

მიზნები: თამაში მოსწავლეს ეხმარება განავითაროს აზროვნება და რეაქცია. ყურადღებიანობა, შეიძლება ფერის აღმნიშვნელი სიტყვის ათვისება და ა.შ

აღწერილობა: აირჩევა წამყვანი, დანარჩენები დგანან მის გარშემო. წამყვანი ასახელებს რომელიმე ფერს. მოთამაშეები უნდა გაიფანტონ, იპოვნონ ამ ფერის საგანი და შეეხონ მას ხელით. ამ დროს წამყვანი ცდილობს დაიჭიროს ვინმე იმათთაგანი, ვინც ჯერ არ შეხებია დასახელებულ ფერის საგანს. დაჭერილ მოთამაშე ხდება წამყვანი.

რეკომენდაცია: ამ თამაშის გამოყენება შეიძლება სხვა თემებზეც. მაგალითად „რისგანაა გაკეთებული საგნები?“ „ რა ფორმისაა საგანი?“ და ა.შ.

24. დაიკავე შენი ადგილი

მიზნები: თამაშით შეიძლება ყურადღებით მოსმენის, სწრაფად რეაგირების ჩვევების გამომუშავება.

მასალა: სკამები, სურათები.

აღწერილობა: ყველანი დგებიან კედელთან. წამყვანი ყველა მონაწილეს აძლებს თავის „სახელს“ , შემდეგ ყველა ჩასჭირდებს ერთმანეთს ხელს და იწყებენ სეირნობას, ამ დროს წამყვანი ადგილებს უცვლის სურათებს, რომელიც ეწყო სკამებზე.

ყველა მონაწილემ სწრაფად უნდა მიირბინოს იმ ადგილთან, სადაც დევს სახელის შესაბამისი სურათი. ვინც ამას ბოლოს გააკეთებს, წამყვანი ხდება ის.

25. დეპო

მიზნები: თამაშით შეიძლება ყურადღებიანობისა და სწრაფი მოქმედების, ასევე დათვლის სწავლა. თამაში სახალისოა.

აღწერილობა: მოთამაშეები არიან დამოუკიდებელი „ვაგონები“, რომლებიც მოძრაობენ სხვადასხვა მიმართულებით. წამყვანის შეძახილის შემდეგ „დეპო“! მოთამაშეები სწრაფად აკეთებენ მატარებელს გარკვეული რაოდენობის ვაგონების შეერთებით. მატარებელში ვაგონების რაოდენობა დამოკიდებულია იმაზე, თუ რამდენჯერ დაუკრავს წამყვანი ტაშს. ის მოთამაშე, რომელიც ვერ მოასწრებს რომელიმე მატარებელთან მიერთებას, ხდება წამყვანი. თუ არის ზედმეტი „ვაგონი“, მაშინ თამაშს აგრძელებს პირველი წამყვანი.

რეკომენდაცია: იმისთვის, რომ ყველა მონაწილემ გაიგოს რაზეა საუბარი, რეკომენდირებულია თამაშის დასაწყისში აჩვენოთ სურათები, აუხსნათ, რომ დეპოში თბომავლები იბავენ ვაგონებს, რომ ასე კეთდება მატარებელი და  რომ ეს სარკინიგზ ტრანსპორტია.

26. ბოსტნეულის ბაზარი

მიზნები: ეს თამაში ეხმარება მოსწავლეებს გააფართოვონ სიტყვათა მარაგი, ისწავლონ სიტყვების მკაფიოდ გამოთქმა და სწრაფი რაგირება. ამ თამაშით შეიძლება გახალისება და გამხიარულება.

მასალა: სურათები თემატიკის მხიედვით.

აღწერილობა: ყველა მონაწილე თავისთვის ირჩევს ბოსტნეულის სახელს. თამაშის მიზანია-რაც შეიძლება სწრაფად გადაეცეს სხვას წამყვანის როლი. წამყვანი, მაგალითად „პომიდორი“ ასახელებს ნებისმიერი სხვა ბოსტნეულს. მან ის უნდა დაასახელოს ზედიზედ სამჯერ, მაგალითისთვის: სტაფილო, სტაფილო, სტაფილო. იმ მონაწილემ, რომელიც არის სტაფილო, უნდა მოასწროს ერთხელ მაინც დაიძახოს  თავის სახელი, ვიდრე წამყვანი ამას წარმოსთქვამს სამჯერ. ამით ის იცავს საკუთარ თავს. თუ მან მოასწრო ამის თქმა, მაშინ წამყვანი იწყებს სხვა მონაწილეების „დაჭერას“ ამავე საშუალებით. ის, ვინც ვერ მოასწრებს თავის დაცვას, ხდება წამყვანი და აგრძელებს თამაშს.

ვარიანტი: ამ თამაშის გამოყენება შეიძლება სხვადასხვა თემებზე, რომლებზეც პროგრამით მიდის საუბარი, მაგალითად: ხილი, შინაური ცხოველები, გარეული ცხოველები, ამინდი, ციფრები და ა.შ.

27. ხილის სალათი

მიზნები: თამაში ეხმარება ყურადღებიანობისა და სწრაფი რეაგირების განვითარებას. ამ თამაშით შეიძლება გამხიარულება.

მასალა: სკამები, ბალიშები ან სხვა საგნები ადგილის მონიშვნისთვის, შესაძლოა სურათებიც.

აღწერილობა:მოთამაშეეი სხდებიან წრეში, ირჩევენ სამი სახის ხილს, მაგალითად : ვაშლი, მსხალი, ალუბალი. შემდეგ „გაითვლიან: ამ ხილზე( ნაცვლად პირველი-მეორე-მესამე ასე – ვაშლი, მსხალი, ალუბალი) თითოეულმა უნდა დაიმახსოვროს, რომელი ხილი შეხვდა მას რიგით, რადგან მთელი თამაშის განმავლობაში იგი იქნება ეს ხილი.

ამის შემდეგ ერთი მოთამაშეთაგანი თავისი სურვილით იღებს თავის სკამს და ხდება „ზედმეტი“ , ის დგება ცენტრსი და ასახელებს ერთ-ერთს იმ სამი ხილიდან. ის მოთამაშეები, რომელთაც გათვლის შემდეგე შეხვდათ დასახელებული ხილი, სწრაფად დგებიან და ერთმანეთში ცვლიან ადგილებს. მაგალითად „ზედმეტი“ მოთამაშე იძახის „ ვაშლი“! და მოთამაშე-ვაშლები უცვლიან ადგილს ერთმანეთს. ამ დროს, „ზედმეტი“ უნდა შეეცადოს დაჯდეს ერთ-ერთი „ვაშლის „ ადგილზე. დანარჩენი მოთამაშეები რჩებიან ადგილზე.

ზედმეტ მოთამაშეს აქვს შანსი, რომ თქვას: „ხილის სალათი“ , აი , მაშინ , ყველა მოთამაშემ უნდა გაცვალოს ერთმანეთში ადგილი.

რეკომენდაცია: თამაშის გამოყენება შესაძლებელია სხვადასხვა თემებზე, რომელიც პროგრამის მიხედვით ტარდება, მაგალითად: „ბოსტნეული“, „გარეული ცხოველები“, „შინაური ცხოველები“, „ამინდი“, „ტანსაცმელი“  და  სხვ.

28. ინფორმაციის გადაცემა

მიზნები: თამაში ეხმარება საზრიანობის, რეაგირების სისწრაფის, ყურადღებიანობისა და თანამშრომლობის უნარის განვითარებას.

აღწერილობა: მოთამაშეები დგებიან წრეში. წამყვანს ხელები უჭირავს ისე, რომ ცერა თითები ჰქონდეს საფეთქელთან, ხოლო დანარჩენი თითებით აკეთებდეს მოძრაობას წინ და უკან. ამასთან ხმამაღლა გაწელვით წარმოთქვამს „ბრრრრრრრრრრრრრრრრრ…..“ – ესაა ინფორმაცია. ინფორმაცია, რომ სწორად იყოს გადაცემული, წამყვანს სჭირდება იმ ორი მოთამაშის დახმარება, რომლებიც მასთან ორივე მხარეს დგანან. მათ იმ ხელის საჩვენებელი თითით, რომელიც წამყვანის მხარესაა, უნდა აკაკუნონ საკუთარ საფეთქელზე და იძახონ: „პი-პი-პი-პი..“, ეს ყველაფერი გრძელდება მანამ, ვიდრე წამყვანი არ გადასცემს ინფორმაციას  რომელიმე სხვა მოთამაშეს. ამისთვის წამყვანი ორივე საჩვენებელი თითითი მიუთითებს არჩეულ მოთამაშეებზე და აცხადებს „ასე!“. ეს მონაწილე ხდება ახალი წამყვანი და გრძელდება თამაში. ის მოთამაშეები, რომლებსაც ავიწყდებათ საჭირო მოძრაობების გაკეთება და საჭირო ხმების გამოცემა, ან ეშლებათ, ისინი გამოდიან თამაშიდან. გამარჯვებულად ითვლება ის სამი მოთამაშე, რომლებიც თამაშის ბოლომდე დარჩებიან.

  • ურთიერთობებისა და ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება

29. ბუშტები

მიზნები: ეს თამაში ხელს შეუწყობს ჯგუფში ურთიერთგაგებისა და თანამშრომლობის განვითარებას, შებოჭილობისა და დაძაბულობის მოხსნას. ეს არის კომუნიკაბელური და მოძრავი თამაში.

აღწერილობა: მონაწილეები წყვილებად ისე არიან ხელჩაკიდებელები, რომ მივიღოთ ჩაკეტილი წრე. ისინი განასახიერებენ „ცაში  მოცურავე“ ბუშტებს. ხოლო სივრცე, რომელშიც იმყოფებიან მოთამაშეები, ეს არის „ცა“. წამყვანი ხელის კვრით აქეთ-იქით მიმოფანტავს „ბუშტებს“ და ისინი მოძრაობენ მხოლოდ იმ მიმართულებით სადაც წამყვანმა უბიძგა.

როდესაც ბუშტები ეჯახებიან რაიმეს და სხვა წყვილებს, მათ უნდა შეიცვალონ თავისი მიმართულება.

ვარიანტი: როდესაც „ბუშტები“ ეჯახებიან სხვა „ბუშტებს“, მაშინ ისინი ერთიანდებიან ახალ დიდ „ბუშტად“. თამაში გრძელდება მანამ, ვიდრე ყველა ერთად არ  შეკრავს ერთ დიდ „ბუშტს“.

30. საიდუმლო მეგობრები

მიზანი: თამაში ავითარებს თანამშრომლობას, განამტკიცებს და აფართოებს სიტყვათა მარაგს.

მასალა: ფერადი ქაღალდი პაკეტის გასაკეთებლად.

აღწერილობა:  თითოეული მოთამაშე ფერად ქაღალდისგან აკეთებს პაკეტს საჩუქრისთვის. ბავშვები ერთმანეთს ჩუქნიან საჩუქრებს, მაგრამ ისე, რომ  ვინც ჩუქნის ის რჩება საიდუმლოდ – საჩუქარი უნდა ჩაიდოს პაკეტში ისე, რომ მფლობელმა ის ვერ დაინახოს. საჩუქარი შეიძლება იყოს ნებისმიერი წვრილმანი-აპლიკაცია, ბაფთა და ან რაიმე სხვა. საჩუქრებს ბავშვები ამზადებენ თავად.

ვარიანტი: ფურცელზე წერენ ყველა ბავშვის სახელს. თითო ბავშვი იღებს ერთ ფურცელს და იმახსოვრებს სახელს, რომელიც ფურცელზეა დაწერილი. მთელი კვირის განმავლობაში თითოეულს მონაწილეს ეყოლება საიდუმლო მეგობარი ვისი სახელიც ფურცელზე ეწერა. საიდუმლო მეგობრები გაუკეთებენ სხვადასხვა სიურპრიზებს, ჯიბეში ჩაუდებენ ლამაზ სურათს ან კანფეტს და ა.შ. კვირის ბოლოს ბავშვები დასხდებიან წრეში, რიგრიგობით მოყვებიან, ვინ რა სიურპრიზი მიიღო თავისი საიდუმლო მეგობრისგნა. ცდილობენ გამოიცნონ ვინ იყო მისი საიდუმლო მეგობარი.

31. დაიჭირე რგოლი!

მიზანი: თამაში ავითარებს ყურადღებას, რეაგირების სისწრაფეს გუნდში თანმშრომლობის შეგრძნებას.

მასალა: თოკი, რგოლი

აღწერილობა: გრძელი თოკი იკვანძება ორივე ბოთლით. მასზე ჩამოკიდებულია რგოლი. მოთამაშეები თოკს იჭერენ მუჭში, აკეთებენ წრეს. ერთ-ერთი მოთამაშე ზის წრის შუაგულში. ისმის მუსიკა, ერთ-ერთი მოთამაშე რგოლით ხელში მალავს, რგოლი წრეზე ისე უნდა გადაადგილდეს, რომ შუაში მდგომმა ვერ შენიშნოს. ამიტომ ყველა მოთამაშე თამაშის დროს აკეთებს რგოლის გადაცემის იმიტაციას. როდესაც მუსიკა ჩერდება, შუაში მდგომმა მოთამაშემ უნდა გამოიცნოს ვის უჭირავს რგოლი. თუ ვერ გამოიცნობს-რჩება წრეში, გამოცნობის შემთხვევაში შუაში ადგილს უცვლის მას ვისაც რგოლი აღმოუჩნდა.

ვარიანტი: თამაშის მონაწილეები სხდებიან წრეში. ხელები ზურგს უკან, ვიდრე ჟღერს მუსიკა, მეზობელ მოთამაშეს ისე უნდა გადასცეს მონეტა, რომ წრის შუაში მდგომმა ეს ვერ შენიშნოს.

32. მგელი ფარაში

მიზნები: თამაში ასწავლის გუნდს იყოს შეკრული, ასევე თანამშრომლობის, მოხერხებულობისა და სიმარდის უნარს.

აღწერილობა: სურვილით ან კენჭისყრით მეშვეობით არჩევა ერთი მოთამაშე, რომელიც იქნება მგელი. ყველა დანარჩენი თიკანი. ისინი დგანან ერთმანეთის უკან, უკავიათ ერთმანეთი ქამრებით და განასახიერებენ ჯაჭვს. მგელი ცდილობს დაიჭიროს ბოლო თიკანი, დანარჩენები ცდილობენ მგელს გადაუღობონ გზას, თუ მგელი დაიჭერს ბოლოში მდგომ თიკანს, მაშინ ის ხდება მგელი, ხოლო წინა მგელი ადგილს იკავებს ჯაჭვის პირველ რიგში.

33. გორდიასის კვანძი

მიზნები: ამ თამაშით შეიძლება თანამშრომლობის და ერთობლივი მოქმედებების სწავლა. ამ თამაშით შეიძლება გამხიარულება.

აღწერილობა: ყველა მონაწილე დგება წრეში და ჩაჭიდებული აქვს ხელები. არ დაიშვება ხელის ჩაჭიდება გვერდით მდგომთან ან ორივე ხელით ერთი და იგივე მოთამაშესთან. ასე წარმოიქმნება კვანძი. ამისთვის აუცილებელია შეთანმხებული მოქმედებები, ხელებზე გადაძრომა და ა.შ. თამაში დამთავრდება როდესაც ყველანი იქნებიან „გახსნილები“ და წარმოიქმნება ზუსტი წრე ან რამდენიმე წრე.

34. პინგვინი ბურთით

მიზნები: თამაში ეხმარება გუნდს შეკვრაში . ასწავლის მოსწავლეს იყოს ორგანიზებული, შეუპოვარი თავისი მიზნების მისაღწევად.

მასალა: ბურთები

აღწერილობა: მონაწილეების საერთო რაოდენობიდან ფორმირდება 3-4-5 გუნდი.  გუნდის მოთამაშეები დგებიან კოლონაში, გუნდის წევრები ერთმანეთთან. ყოველი გუნდის მოპირდაპირე მხარეს 4-5 მეტრის დაშორებით დგას ორიენტირში-დიდი კუბიკი, ჯოხი, ხე ან სხვა რაიმე. ყველა გუნდის პირველი მოთამაშე იღებს ბურთს და გარკვეული ბრძანების შემდეგ, ისე, რომ ბურთი მოიქციოს მუხლებს შორის, უნდა ხტუნვა-ხტუნვით მივიდეს ორიენტირამდე, ისე, რომ არ დაუვარდეს ბურთი, შმოუაროს ორიენტირს, დაბრუნდეს თავის გუნდთან სირბილით, შემდეგ ბურთი უნდა გადასცეს მომდევნო მოთამაშეს. მოგებულია ის გუნდი, რომლის წევრებიც უფრო სწრაფად გაივლიან დისტანციას.

35. ბურცობიდან ბურცობზე

მიზნები: თამაში ეხმარება გუნდში მოქმედების, თანამშრომლობისა და შეჯიბრებიანობის სწავლას.

მასალა: განლაგებული ბურცობები(20-30სმ დიამეტრის, ნებისმიერი ქაღალდით ან ბალიშით გაკეთებული) მათ  შორის დაშორება  10-50 სმ. თუ თამაში მიდის მაგარ ზედაპირზე. მაგალითად, ასფალტზე, მაშინ შეიძლება ბურცობების დახატვა ცარცით. აუცილებელია კენჭები, ან მის ნაცვლად შეიძლებაბურცობების დახატვა ცარცით. აუცილებელია კენჭები, ან მის ნაცვლად შეიძლება პატარა საგნების გამოყენება- ღილები, ფოთლები და ა.შ,

აღწერილობა: მოთამაშეები იყოფიან გუნდებად, თითუელში 6-10 მოთაშე, დგებიან შენობის ერთ მხარესმწკრივში. წარმოსახვით „ჭაობზე“ არის ბურცობები, ყველა გუნდისთვის თანაბარი რაოდენობით. ამისთვის, რომ არ გადმოვარდნენ ბურცობიდან, მოთამაშეებმა ფეხი უნდა დაადგან მხოლოდ ამ ბურცობებს.

მეორე მხარეს დევს კენჭები, რომლებიც უნდა მოაგროვოს მოთამაშემ. კენჭების რაოდენობაც ყველა გუნდისთვის უნდა იყოს თანაბარი.

წამყვანის ბრძანებაზე ყველა ჯგუფის პირველი მოთამაშეები გადარბიან ბორცვებზე „ჭაობის“ მეორე მხარეს, იღებენ ერთ კენჭს და ბრუნდებიან უკან. ხელზე დარტყმით პირველი მოთამაშე ანიშნებს გუნდის შემდეგ მოთამაშეს, რომ გაიქცეს. მოგებულია ის გუნდი, რომელიც პირველი დაასრლებს კენჭების მოგროვებას.

თუ გუნდებს ჰყავდათ მონაწილეთა არათანაბარი რაოდენობა, მაშინ რამდენიმე მოთამაშეს მოუწევს „ჭაობზე“ ორჯერ გადარბენა.

36. ნომერი და პასუხი

მიზანი: თამაში ავითარებს ყურადრების და ჯგუფთან მუშაობის უნარის გრძნობას, განამტკიცებს და აფართოებს სიტვათა მარაგს.

აღწერილობა: ყოველ მოთამაშეს თამაშის დასაწყისში მიენიჭება რომელიმე რიგითი-ნომერი. მასწავლებელი სვამს რაიმე კითხვას, რომელზეც შესაძლებელია ერთი კონკრეტული პასუხის გაცემა. მოსწავლეები მსჯელობენ კითხვაზე, შეთანხმდებიან რომელი პასუხი უნდა გასცენ. მნიშვნელოვანია, რომ განხილვაში მონაწილეობდეს ყველა მოთამაშე, შემდეგ მონაწილეები ასახელებენ რომელიმე ნომერს, მაგალითად-2 და კითხვაზე პასუხს სცემს მოსწავლე „2“ ნომრით.

  • აზროვნების განვითარება და ზოგადსაგანმანათლებლო უნარ-ჩვევების ფორმირება

37. რა სუნია?

მიზნები: თამაშით შესაძლებელია ყურადღებით მოსმენის, ცუდი ხილვადობის სიტუაციაში ორიენტაციის, ასევე წინაამღდეგობების გადალახვას და მოთმენიანობის სწავლა.

მასალა: ნებისმიერი საგნები, რაც შეიძლება ხელში მოგხვდეთ(ქაღალდი, პური, ვაშლი, ფოთოლი, ბალახი)

აღწერილობა: მოთამაშეებს შეუძლიათ წრეში დგომა ან ჯდომა. ხდება წამყვანის არჩევა. ის ერთ-ერთ მოთამაშეს უხვევს თვალებს. დანარჩენები სათითაოდ იღებენ წინასწარ მომზადებულ საგნებს(ქაღალდი, პური, ვაშლი, ფოთოლი,ბალახი) და რიგ-რიგობით მიაქვთ თვალებახვეულ მოთამაშესთან, რომლებმაც სუნის მიხედვით უნდა გამოიცნოს თუ რა საგანია ეს.

  1. 38. ნაირა

მიზნები: თამაში ეხმარება მეხსიერებისა და აღქმის განვითარებას.

მასალა: ნებისმიერი საგანი, რომლის დანახვა, მოსმენა, დაყნოსვა, ენით შეგრძნება ან ხელით შეხება შესაძლებელია. შეოძლება მოსმენა: ქაღალდის შრაშუნის, კოვზის, ჭიქის ან სათამაშოს ხმის, ასევე კარის გაღებისა და საგნების დავარდნის ხმის…

შეიძლება დაყნოსვა: ხილის, საპნის, ხასხასა ფოთლების, გამომშრალი ჩაის, შაქრის და სხვა პროდუქტების…

შეიძლება ენით შეგრძნება: პროდუქტების, ფოთლების, ხილის, მარილის, შქრის, პილპილის..

აღწერილობა: მასწავლებელი მოთამაშეებისთვის წინასწარ ამზადებს 3-დან 15-მდე საგანს(დამოკიდებულია ბავშვების ასაკზე). თუ თამაშში ჩართულია თვალები, მაშინ შეიძლება საგნების გადასაფარებლით დაფარვა, ისე რომ გამოჩნდეს მხოლოდ ამ საგნის ბოლო ნაწილი, ხოლო მოთამაშეებმა უნდა გამოიცნონ, თუ რა საგანია ეს. თუ თამაშში გამოსაცნობია საგანი სუნით ან გემოთი, მაშინ შეიძლება მოთამაშეებისთვის თვალის ახვევა ნაჭრის სახვევით. შემდეგ ისინი ერთმანეთის მიყოლებით სინჯავენ ამ საგნებს და ცდილობენ გამოიცნონ, თუ რა საგნებია ეს.

39ვინ წავიდა?

მიზნები: თამაში ეხმარება მოსწავლეს იყოს ყურადღებიანი, სწორად და მკაფიოდ გამოთქვას და კარგად დაიმახსოვროს სიტყვები.

მასალა: გარკვეულ თემასთან დაკავშირებული სხვადასხვა სათამაშოები და სურათები(ფერი, ცხოველი, ამინდი)

აღწერილობა: მაგიდაზე ან იატაკზე იდება გარკვეული თემატიკისის სხვადასხვა სათამაშოები ან სურათები. მოთამაშეები სხდებიან მათ გარშემო და 30 წამის განმავლობაში არჩევენ დას იმახსოვრებენ ამ სათამაშოებსა თუ სურათებს. შემდეგ ისინი ხუჭავენ თვალებს. ამ დროს წამყვანი იღებს ერთ-ერთ სათამაშოს ან სურათს და მალავს ზურგს უკან. გარკვეული ხმოვანი სიგნალის შემდეგ მოთამაშეები ახელენ თვალებს და ასახელებენ, თუ რომელი სათამაშოა გამქრალი. სათამაშოს მიიღებს ის, რომელიც პირველად დაასახელებს გამქრალ სათამაშოს, ასე გაგრძელდება თამაში ბოლო სათამაშომდე და სურათამდე.

40პლედი

მიზნები: თამაში ეხმარება მეხსიერების, ყურადღებიანობისა და დაკვირვების უნარის განვითარებას, ასევე მისი დახმარებით შესაძლებელია ერთობლივად მოქმედების სწავლა.

მასალა: პლედი

აღწერილობა: პლედი ორივე მხრიდან ორ გოგონას უკავია. ისე, რომ გამოვიდეს „კედელი“. დანარჩენი მონაწილეები იყოფიან 2 ჯგუფად. ერთი ჯგუფი ზის „კედლის“ ერთ მხარეს, მეორე მეორე მხარეს. წამყვანი რამდენიმე წამით დაუშვებს პლედს, ამ დროს მოთამაშეებმა უნდა დაიმახსოვრონ ის თანმიმდევრობა, რომლითაც მეორე ჯგუფის მოთამაშეები სხედან. შემდეგ წამყვანი ასწევს პლედს და ორივე ჯგუფი ირჩევს 2 მოთამაშეს, რომლებმაც უნდა გაცვალონ ადგილი. ეს მათ უნდა გააკეთონ სწრაფად და ჩუმად, ხოლო როცა ყველა დაჯდება, წამყვანი ჩამოუშვებს პლედს. მოიგებს ის გუნდი, რომელიც უფრო სწრაფად დაასახელებს მოწინააღმდეგე გუნდის იმ მოთამაშეებს, რომელთაც გაცვალეს ადგილები.

კომენტარის დატოვება

დატოვე კომენტარი